آداب قبل از امتحان
نوشته شده توسط : نصرت اله قاسمی

 

آداب قبل از امتحان
دانش اموز گرامی برای اینکه در روز امتحان به بهترین نتیجه ممکن دست پیدا کنید، بهتر است چند توصیه ساده را به خاطر داشته باشید:
1- ارامش :حفظ آرامش در شب قبل از امتحان بسیار اهمت دارد. استرس و اضطراب باعث می‌شود شما نتوانید دانسته هایتان را به یاد آورید و آن طور که دوست دارید در امتحان شرکت کنید. سعی کنید به خود تلقین کنید که تلاشتان را کرده‌اید و فردا می‌توانید همه دانسته هایتان را در امتحان به کار بگیریداز تکرار جملات منفی در ذهنتان بپرهیزید و به خود بگویید: «حتما می‌توانم موفق شوم.» البته موفقیت در امتحان فقط کسب نمره خوب نیست و شما باید متناسب با تلاشتان از خود توقع داشته باشید. زمان امتحانات را بخشی گذرا از زندگیتان بدانید و به خود یادآوری کنید که زندگی پس از پایان این دوران هم ادامه خواهد داشت.
2- توسل ودعا وخواندن آیاتی از قرآن مجید باعث ایجاد آرامش وامید به موفقیت بیشتر می شود
3-پرهیز از مهمانی: شب امتحان به مهمانی نروید و اجازه دهید ذهنتان نظم روزهای عادی را داشته باشد. ممکن است مهمانی رفتن و قرار گرفتن در یک محیط جدید شما را هیجان زده کند. ضمنا یادتان باشد که شب امتحان با اعضای خانواده جر و بحث نکنید و از والدین و اطرافیان بخواهید محیط را تا حد ممکن برایتان آرام‌تر کنند.
4- تأخیر در رسیدن به محل امتحان شما را عصبی و مضطرب می‌کند، بنابر این روز امتحان قدری زودتر از خانه بیرون بروید تا زود در محل امتحان حاضر باشید. همه چیزهایی را که باید با خود به جلسه امتحان ببرید از پیش آماده و یک بار چک کنید. این کار باعث آرامش بیشتر شما خواهد شد.
5
- مرورکنید:! مواجه شدن با مطالب جدید در شب قبل از امتحان جز افزایش استرس و اضطراب شما، اثری نخواهد داشتاگر دوست دارید شب قبل از امتحان درس بخوانید، می‌توانید به مرور  و یادداشت هایتان بپردازید
 6-خوب بخوابید: پژوهش‌ها نشان می‌دهد که کم خوابی در دوران قبل از امتحان کارایی فرد را در امتحانات کاهش می‌دهد .کاستن از خواب ، مانع از به کار بردن تمام توان ذهنی در جلسه متحان می‌شود
7-تغذیه سالم داشته باشید:داشتن تغذیه صحیح در دوران امتحانات می‌تواند به آرامش، تمرکز و یادگیری شما کمک شایانی بکند. در طول زمان درس خواندن و نیز شب پیش از آزمون بهتر است نوشابه‌های گازدار و مایعاتی مانند چای و قهوه را کمتر مصرف کنید. این مواد تمرکز ذهن شما را کاهش می‌دهند. -صبحانه را فراموش نکنید.: نخوردن صبحانه کارایی مغزی شما را در زمان امتحان کاهش می‌دهد.
8-امتحان را با اعتماد به نفس شروع کنید.: ت. به توضیحات مسئولان امتحان خوب گوش کنید و هر سؤال را به دقت و به‌طور کامل بخوانیددر ابتدا نگاهی کلی به برگه امتحان بیندازید و سؤالات آسان‌تر و کوتاهتر را اول جواب دهید. این کار به شما اعتماد به نفس داده و ادامه آزمون را برای شما ساده‌تر می‌کند. اگر حس کردید هیچ چیز را به یاد ندارید، . چند لحظه قلمتان را کنار بگذارید، چند نفس عمیق بکشید و وقتی احساس آرامش بیشتری کردید، امتحان را ادامه دهید.-                                          واحدمشاوره زمستان 93-




:: موضوعات مرتبط: امور پرورشی , مشاوره , ,
:: بازدید از این مطلب : 244
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 دی 1393 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: